OM UTBILDNINGEN
Yrkesutbildningen till inköp- och logistikadministratör på Hermods i Jönköping passar bra för dig som är strukturerad, noggrann och serviceinriktad.
INNEHÅLL OCH UPPLÄGG
Under utbildningen lär du dig att hantera logistiska flöden, leveransbevakning och transportbokning. Vi arbetar med ekonomi i företaget, inköpshantering, affärsjuridik samt import och export.
Du får också viktiga grundläggande kunskaper bland annat i Microsoft Excel.
Yrkesutbildningen Inköp- och logistikadministratör innehåller följande kurser:
- Information och kommunikation 1
- Logistik 1
- Logistik 2
- Inköp 1
- Inköp 2
- Transport och spedition
- Affärsjuridik
- Företagsekonomi 1
Bra att veta:
- Alla våra yrkesutbildningar innehåller APL (arbetsplatsförlagt lärande) motsvarande minst 15%. I alla våra lärlingsutbildningar har vi minst 70% arbetsplatsförlagt lärande.
- Yrkesutbildningen ger förutom betyg ett diplom som bevis på din kompetens.
Här hittar du kurslitteraturlistan.
EFTER UTBILDNINGEN
Kan du arbeta med olika logistiska flöden, bevakning och bokning. Du kommer kunna hantera inköp, ekonomi samt export och import.
FÖRKUNSKAPER OCH BEHÖRIGHET
För att ansöka om utbildning på gymnasial nivå så behöver du vara folkbokförd i den kommun där du ska söka utbildningen. Det beror på att det är din kommun som sköter antagningen och som beslutar om du får läsa utbildningen du sökt eller ej.
Du ska ha fyllt 20 år, eller om du fyller 20 under året så får du påbörja dina studier under andra kalenderhalvåret (hösten). Har du slutbetyg från gymnasiet får du börja studera trots att du inte fyllt 20 år.