INNEHÅLL OCH UPPLÄGG
Under kursens gång lär du dig om affärsidéns, marknadsplanens och den interna marknadsföringens betydelse för lyckad marknadsföring. Du får lära dig om butiksinredning och butiksdesign, och hur man utformar säljstödsmaterial och säljande varuexponeringar. Du får kunskap om hur man kan utforma säljmiljön med hjälp av ljus, ljud, färg och form, samt vilka digitala hjälpmedel som kan användas vid marknadsföring i butik.
Du får lära dig vilka lagar och andra bestämmelser som gäller inom området. Kursen omfattar även lagar och etiska regler, miljöaspekter, samt resurshushållnings- och säkerhetsfrågor.
Kursen omfattar även en del praktiska moment. Du kommer att få planera och organisera arbetsuppgifter inom praktisk marknadsföring, utforma varuexponeringar, samt intervjua den butiksansvarige i butiker på din ort som du väljer själv om hur de jobbar rent praktiskt med marknadsföring i butiken.
Kursen Praktisk marknadsföring 3 ger dig kunskaper om:
- Marknadsföring utifrån affärsidé
- Affärsidén prövas på marknaden
- Butiksinredning och butiksdesign
- Exponering i skyltfönster
- Marknadskommunikation
- Marknadsföringslagen
Bra att veta:
- Praktisk marknadsföring 3 innehåller tre stycken uppdrag som du utför under kursens gång.
- Den här kursen kan inte påbörjas efter 1/7 2022.