×
 

5

Du lämnar nu webbplatsen och omdirigeras till:

Avbryt för att återgå till webbplatsen.
Stäng

Få mer information om utbildningen

Fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig för att ge mer information

Hantering av personuppgifter

När du skickar in en intresseanmälan till oss behöver du lämna ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter för att kunna ta emot marknadsföring och information från Hermods. De personuppgifter som vi behandlar om dig är ditt namn, din e-postadress, samt ditt telefonnummer. Vi behandlar dessa uppgifter om dig i ett IT-system som används av alla bolag inom AcadeMedia-koncernen.

Utöver vad som framgår ovan kan vi komma att lagra trafiken i syfte att förbättra webbplatsen, samt för att efterkomma anmodan från myndighet eller att upptäcka och förebygga olagliga aktiviteter.

Hermods AB är personuppgiftsansvarig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid behandling av personuppgifter. Uppgifterna lagras i tre år i taget tills du återkallar ditt samtycke.

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Du når våra dataskyddsombud här och hittar mer information på trygg.academedia.se. Om du vill ta emot marknadsföring, information och påminnelser från Hermods, bocka i rutan nedan.

Något gick fel, vänligen kontrollera att alla fält är ifyllda korrekt och försök igen.

OM UTBILDNINGEN

Kursen Praktisk marknadsföring 3 ger dig de kunskaper och den kompetens du behöver för att kunna bedriva ett effektivt och säljande marknadsföringsarbete, med fokus på det praktiska arbetet i butik. I kursen behandlas fördjupade kunskaper i ämnet.

INNEHÅLL OCH UPPLÄGG

Under kursens gång lär du dig om affärsidéns, marknadsplanens och den interna marknadsföringens betydelse för lyckad marknadsföring. Du får lära dig om butiksinredning och butiksdesign, och hur man utformar säljstödsmaterial och säljande varuexponeringar. Du får kunskap om hur man kan utforma säljmiljön med hjälp av ljus, ljud, färg och form, samt vilka digitala hjälpmedel som kan användas vid marknadsföring i butik.

Du får lära dig vilka lagar och andra bestämmelser som gäller inom området. Kursen omfattar även lagar och etiska regler, miljöaspekter, samt resurshushållnings- och säkerhetsfrågor.

Kursen omfattar även en del praktiska moment. Du kommer att få planera och organisera arbetsuppgifter inom praktisk marknadsföring, utforma varuexponeringar, samt intervjua den butiksansvarige i butiker på din ort som du väljer själv om hur de jobbar rent praktiskt med marknadsföring i butiken.

Kursen Praktisk marknadsföring 3 ger dig kunskaper om:

  • Marknadsföring utifrån affärsidé
  • Affärsidén prövas på marknaden
  • Butiksinredning och butiksdesign
  • Exponering i skyltfönster
  • Marknadskommunikation
  • Marknadsföringslagen

Bra att veta:

Praktisk marknadsföring 3 innehåller tre stycken uppdrag som du utför under kursens gång.

Här hittar du kurslitteraturlistan.

EFTER UTBILDNINGEN

Har du fördjupade kunskaper i marknadskommunikation. Du har den kompetens du behöver för att kunna bedriva ett effektivt och säljande marknadsföringsarbete, med fokus på det praktiska arbetet i butik.

FÖRKUNSKAPER OCH BEHÖRIGHET

För att ansöka om utbildning på gymnasial nivå så behöver du vara folkbokförd i den kommun där du ska söka utbildningen. Det beror på att det är din kommun som sköter antagningen och som beslutar om du får läsa utbildningen du sökt eller ej.

Du ska ha fyllt 20 år, eller om du fyller 20 under året så får du påbörja dina studier under andra kalenderhalvåret (hösten). Har du slutbetyg från gymnasiet får du börja studera trots att du inte fyllt 20 år.

Välj ort