×

 

5

Du lämnar nu webbplatsen och omdirigeras till:

Avbryt för att återgå till webbplatsen.
Stäng

Få mer information om utbildningen

Fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig för att ge mer information

Hantering av personuppgifter

När du skickar in en intresseanmälan till oss behöver du lämna ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter för att kunna ta emot marknadsföring och information från Hermods. De personuppgifter som vi behandlar om dig är ditt namn, din e-postadress, samt ditt telefonnummer. Vi behandlar dessa uppgifter om dig i ett IT-system som används av alla bolag inom AcadeMedia-koncernen.

Utöver vad som framgår ovan kan vi komma att lagra trafiken i syfte att förbättra webbplatsen, samt för att efterkomma anmodan från myndighet eller att upptäcka och förebygga olagliga aktiviteter.

Hermods AB är personuppgiftsansvarig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid behandling av personuppgifter. Uppgifterna lagras i tre år i taget tills du återkallar ditt samtycke.

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Du når våra dataskyddsombud här och hittar mer information på trygg.academedia.se. Om du vill ta emot marknadsföring, information och påminnelser från Hermods, bocka i rutan nedan.

Något gick fel, vänligen kontrollera att alla fält är ifyllda korrekt och försök igen.

Servicekunskap

OM UTBILDNINGEN

Servicekunskap är en kurs för dig som vill arbeta med kundservice inom handels- och tjänstesektorn. I denna kurs får du den kunskap som krävs för att arbeta med service. Du lär dig bland annat betydelsen av god kundservice och hur du vinner kundens förtroende. Du lär dig också om olika konsumentlagar, god säljteknik och kundvård.

INNEHÅLL OCH UPPLÄGG

Under kursens gång kommer du att lära dig grundläggande servicekoncept, funktioner och begrepp. Du lär dig hur man arbetar med service i samband med försäljning av produkter och tjänster, och betydelsen av att ge god service i olika servicesituationer.

Du får kunskap om vilka lagar och regler som gäller när man ingår avtal och köper en produkt eller tjänst. Du lär dig om prissättning, samt om olika betalningssätt och betalningsformer. Du får också lära dig om betydelsen av en god arbetsmiljö och om säkerhetstänkande och säkerhetsregler inom handels- och tjänstesektorn.

Kursen Servicekunskap ger dig kunskaper om:

  • Grundläggande servicekoncept.
  • Betydelsen av god kundservice.
  • Intern respektive extern service.
  • Att vinna kundens förtroende.
  • Mötesplatser inom service och handel.
  • Köpprocessen.
  • Säljsamtalets tre faser.
  • Konsumentlagar och god säljetik.
  • Kundvård.
  • Serviceföretagets ekonomi och prissättning.
  • Datorstöd i service- och säljarbetet.
  • Betalningssätt och betalningsformer.
  • Arbetsmiljö och säkerhet i serviceyrken.

Bra att veta:
Servicekunskap innehåller tre stycken uppdrag som du utför under kursens gång.

Här hittar du kurslitteraturlistan.

EFTER UTBILDNINGEN

Kursen Servicekunskap ger dig de kunskaper och den kompetens du behöver för att kunna behandla kundservice inom handels- och tjänstesektorn.

FÖRKUNSKAPER OCH BEHÖRIGHET

För att ansöka om utbildning på gymnasial nivå så behöver du vara folkbokförd i den kommun där du ska söka utbildningen. Det beror på att det är din kommun som sköter antagningen och som beslutar om du får läsa utbildningen du sökt eller ej.

Du ska ha fyllt 20 år, eller om du fyller 20 under året så får du påbörja dina studier under andra kalenderhalvåret (hösten). Har du slutbetyg från gymnasiet får du börja studera trots att du inte fyllt 20 år.

Välj ort