×
 

5

Du lämnar nu webbplatsen och omdirigeras till:

Avbryt för att återgå till webbplatsen.

Tillagd i varukorgen!

{produkt} tillagd

Medieproduktion Onlinebok (12 mån)

242 kr ink. moms.

Fakta


Ämne
Hållbar utveckling och miljö
Nivå
Vuxenutbildning, Gymnasieskolan
ISBN
9789147916726
Förlag
Liber
Upplagenummer
1

Utmärkande drag
– Intervjuer av yrkesverksamma
– Ger verktygen för egen medieproduktion
– Övar medieanalyseringar
– Praktiska uppgifter
Analyser ger vidgade perspektiv
Medieproduktion beskriver vilka olika medieföretag det finns och hur medierna använder text, bild, ljud och form för att påverka vår upplevelse. Genom att eleverna utifrån detta lär sig att analysera medier får de nya perspektiv när de läser en tidning, lyssnar på radio, ser en film eller betraktar en bild.
Från idé till färdig medieprodukt
Medieproduktion berättar om hur medieproduktioner, som radio- och tv-program, tidskrifter och reklamfilmer, skapas. Eleverna får ta del av produktionsprocessens olika steg, till exempel tidningsartikelns och reklamfilmens väg från idé till mötet med målgruppen.
Intervjuer
För att belysa vilka yrken det finns och vad som krävs av de som arbetar inom branschen finns en rad intervjuer med yrkesverksamma mediearbetare.
Uppgifter
Praktiska uppgifter i anslutning till de olika kapitlen ger eleverna möjlighet att utveckla förmågan till kreativt skapande och kritiskt tänkande.<a href="https:/
/www4.liber.se/info_digitalt/onlinebok_info/” target=”_blank”>Vad är en Onlinebok?