OM UTBILDNINGEN
Ämnet försäljning och kundservice ger dig möjlighet att utveckla viktiga kunskaper och färdigheter inom personlig försäljning och kundservice. Genom att fokusera på säljpsykologi, professionellt bemötande och hållbara metoder kan du skapa och vårda goda kundrelationer på ett effektivt och etiskt sätt.
I Försäljning och kundservice, nivå 1 får du en introduktion till grundläggande begrepp och metoder inom försäljnings- och kundservicearbete. Fokus ligger på vikten av kundanpassad service och hur yrkesetik spelar en central roll i yrkesrollen.
EFTER UTBILDNINGEN
Efter att du har genomfört Försäljning och kundservice, nivå 1 har du lärt dig att:
- Utföra grundläggande försäljnings- och kundservicearbete.
- Förstå betydelsen av kundanpassning och hållbarhet i verksamheter.
- Använda kunskaper i kommunikation och yrkesetik i olika servicesituationer.
Du har läst Försäljning och kundservice, nivå 1 har du fått grunden för att kunna fortsätta med Försäljning och kundservice nivå 2.
FÖRKUNSKAPER OCH BEHÖRIGHET
För att ansöka till en utbildning på komvux behöver du vara folkbokförd i den kommun där du ska söka utbildningen. Det beror på att det är din kommun som sköter antagningen och bestämmer om du får läsa utbildningen du sökt.
Du kan börja studera på komvux om du:
- Har fyllt 20 år, eller fyller 20 under året och påbörjar studierna under hösten.
- Har ett slutbetyg från gymnasiet – då kan du börja studera även om du inte har fyllt 20 år.