För att få handla hos Hermods AB måste du vara över 18 år. Vid beställning i vår onlinebutik träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.
Digitala läromedel säljs som licenser. I litteraturlistan samt på hermods.se finns information om vilken löptid som gäller för respektive digitalt läromedel. Ett digitalt läromedel är levererat då licensID med tillhörande instruktioner mailats till den av kunden vid beställningstillfället uppgivna e-postadressen. Använd din mailadress du har i Novo om du är befintlig elev.
Om du handlar med annan persons personuppgifter, utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Hermods, kommer detta att polisanmälas.
Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Hermods reserverar sig för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, kampanjer, rabattkoder eller produktuppgifter som kan uppstå online och i butik.
Vi använder oss av Klarna Checkout. Ta del av Klarnas villkor.
Har du frågor kring din betalning, kontakta Klarnas support via Klarnas hemsida
Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte har beställt kontaktar du vår kundservice på kundtjanst@hermods.se så hjälper vi dig att returnera varan.
Driftstörningar och avbrott för underhåll kan förekomma i samtliga digitala material.
Ångerrätten omfattar inte digitala produkter då de på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
Du kan läsa mer om svensk lagstiftning kring köp via internet hos Konsumentverket.
Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontakta vår kundservice snarast på kundtjanst@hermods.se. Om din beställning redan har hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa varan/varorna och du är därmed skyldig att motta din beställning.
Med beaktande av ovanstående undantag i Distansavtalslagen samtycker kund till att ångerrätten inte omfattar Digitala Produkter eftersom de inte går att returnera till följd av sin karaktär.
Som privatperson omfattas du av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt. För övrigt gäller svensk konsumentlag, läs mer hos Konsumentverket.
Hermods medarbetare kommer i första hand att avgöra om felet beror på en felaktig vara eller felköp. Det går t ex att byta en e-bok mot en annan e-bok om felaktigt köp genomförts.
Reklamationsrätten gäller oavsett om felet är synligt eller dolt. Är det fel på varan har Hermods rätt att inom 6 månader åtgärda felet. Om så inte sker har du rätt att få en ny vara som ersättning för den defekta varan. Reklamation ska vara oss tillhanda inom skälig tid. Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid som inom skälig tid.
Hermods förbinder sig att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Vi på Hermods önskar alltid att tvister aldrig ska uppstå för dig som kund. Om det mot förmodan skulle göra det så finns det hjälp att få genom en tvistlösningssida som är gemensam för hela EU. Sidan är speciellt framtagen för att konsumenten ska kunna handla fritt över Europas gränser och kunna få hjälp om något går snett. EU:s tvistlösningssida är skapad för dig som handlar på nätet från ett företag som är lokaliserat i något av EU-länderna och där du upplever att du behöver hjälp i ett tvistemål http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Ta del av Hermods och hela Academedias personuppgiftspolicy på trygg.academedia.se.
Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Hermods befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Kontaktuppgifter
Organisationsnummer: 556044-0017
Hermods AB
Box 36
101 20 Stockholm
Telefon 08-410 251 00
kundtjanst@hermods.se