OM UTBILDNINGEN
Ämnet försäljning och kundservice behandlar hur hållbara och framgångsrika kundrelationer utvecklas och upprätthålls. Du får kunskaper om försäljning, kundservice och det ekonomiska ansvar som ligger till grund för affärsverksamheter. Genom praktiska övningar och teoretiska insikter ger ämnet dig förutsättningar att utföra arbetsuppgifter yrkesetiskt och professionellt.
I Försäljning och kundservice, nivå 4 integrerar du avancerade affärsmodeller och tillämpar internationella perspektiv, med fokus på fördjupad kunskap och tillväxtstrategier.
INNEHÅLL OCH UPPLÄGG
I Försäljning och kundservice, nivå 4 lär du dig att bemästra avancerade tekniker och modeller för framgångsrikt affärsarbete inom försäljning och kundrelationer.
Utbildningen Försäljning och kundservice, nivå 4 fokuserar också på:
- Fördjupning i marknadsanalys och affärsplanering.
- Anpassning till internationella affärsregler och lagstiftning.
- Psykologiska aspekter på kundmönster och föränderliga behov.
- Utveckling av ledarskapskompetenser och avancerade förhandlingstekniker.
- Strategier för kontinuerlig utveckling och förbättring av försäljningstekniker.
EFTER UTBILDNINGEN
Efter att du har genomfört Försäljning och kundservice, nivå 4 har du lärt dig om:
- Applicering av affärsstrategier för försäljningsframgång.
- Förståelse för internationella aspekter inom försäljning.
- Förbättring av ledarskaps- och försäljningstekniker.
FÖRKUNSKAPER OCH BEHÖRIGHET
För att ansöka till en utbildning på komvux behöver du vara folkbokförd i den kommun där du ska söka utbildningen. Det beror på att det är din kommun som sköter antagningen och bestämmer om du får läsa utbildningen du sökt.
Du kan börja studera på komvux om du:
- Har fyllt 20 år, eller fyller 20 under året och påbörjar studierna under hösten.
- Har ett slutbetyg från gymnasiet – då kan du börja studera även om du inte har fyllt 20 år.