×
 

5

Du lämnar nu webbplatsen och omdirigeras till:

Avbryt för att återgå till webbplatsen.
Stäng

Få mer information om utbildningen

Fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig för att ge mer information

Hantering av personuppgifter

När du skickar in en intresseanmälan till oss behöver du lämna ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter för att kunna ta emot marknadsföring och information från Hermods. De personuppgifter som vi behandlar om dig är ditt namn, din e-postadress, samt ditt telefonnummer. Vi behandlar dessa uppgifter om dig i ett IT-system som används av alla bolag inom AcadeMedia-koncernen.

Utöver vad som framgår ovan kan vi komma att lagra trafiken i syfte att förbättra webbplatsen, samt för att efterkomma anmodan från myndighet eller att upptäcka och förebygga olagliga aktiviteter.

Hermods AB är personuppgiftsansvarig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid behandling av personuppgifter. Uppgifterna lagras i tre år i taget tills du återkallar ditt samtycke.

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Du når våra dataskyddsombud här och hittar mer information på trygg.academedia.se. Om du vill ta emot marknadsföring, information och påminnelser från Hermods, bocka i rutan nedan.

Något gick fel, vänligen kontrollera att alla fält är ifyllda korrekt och försök igen.

OM UTBILDNINGEN

Är du intresserad av att fördjupa dina kunskaper om grafisk produktion? Grafisk kommunikation 2 ger dig fördjupad kunskap inom visuell kommunikation och hantering av olika kommunikationsmodeller. Kursen bygger på grafisk kommunikation 1 och behandlar funktioner inom det grafiska området.

INNEHÅLL OCH UPPLÄGG

Grafisk kommunikation har alltid förekommit, från grottmålningar och de första skriftsystemen, via handgjorda böcker, över Gutenbergs tryckteknik till dagens digitala kommunikation. I dag är samhället fyllt av visuella budskap med allt från trafikmärken, filmaffischer och informationsskyltar i det offentliga samhället till dagstidningar, livsmedelsförpackningar och postorderkataloger i hemmet. Ämnet grafisk kommunikation behandlar visuella budskap och hur de framställs för olika syften och sammanhang.

  • Du får information om hur de grafiska idéernas gestaltning påverkar journalistik, information och reklam samt uttrycksformer inom design- och kultursektorn.
  • I den här kursen får du lära dig mer om teorierna och teknikerna bakom trycksaker med typografi, bildbehandling, textframställning och tryck.
  • I uppgifterna ingår att du själv formger olika grafiska produkter från idé till produkt, samt utvärdrerar ditt arbete.

Bra att veta:
Det är praktiskt om du har tillgång till grafiska program som Indesign eller Illustrator, men är inget krav.

Här hittar du kurslitteraturlistan.

EFTER UTBILDNINGEN

Har du fördjupade kunskaper inom grafisk kommunikation och kreativa processer för att skapa budskap och visuella idéer.

FÖRKUNSKAPER OCH BEHÖRIGHET

För att läsa Grafisk kommunikation 2 måste du sedan tidigare ha läst Grafisk kommunikation 1 eller motsvarande.

För att ansöka om utbildning på gymnasial nivå så behöver du vara folkbokförd i den kommun där du ska söka utbildningen. Det beror på att det är din kommun som sköter antagningen och som beslutar om du får läsa utbildningen du sökt eller ej.

Du ska ha fyllt 20 år, eller om du fyller 20 under året så får du påbörja dina studier under andra kalenderhalvåret (hösten). Har du slutbetyg från gymnasiet får du börja studera trots att du inte fyllt 20 år.

Välj ort