×

 

5

Du lämnar nu webbplatsen och omdirigeras till:

Avbryt för att återgå till webbplatsen.
Stäng

Få mer information om utbildningen

Fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig för att ge mer information

Hantering av personuppgifter

När du skickar in en intresseanmälan till oss behöver du lämna ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter för att kunna ta emot marknadsföring och information från Hermods. De personuppgifter som vi behandlar om dig är ditt namn, din e-postadress, samt ditt telefonnummer. Vi behandlar dessa uppgifter om dig i ett IT-system som används av alla bolag inom AcadeMedia-koncernen.

Utöver vad som framgår ovan kan vi komma att lagra trafiken i syfte att förbättra webbplatsen, samt för att efterkomma anmodan från myndighet eller att upptäcka och förebygga olagliga aktiviteter.

Hermods AB är personuppgiftsansvarig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid behandling av personuppgifter. Uppgifterna lagras i tre år i taget tills du återkallar ditt samtycke.

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Du når våra dataskyddsombud här och hittar mer information på trygg.academedia.se. Om du vill ta emot marknadsföring, information och påminnelser från Hermods, bocka i rutan nedan.

Något gick fel, vänligen kontrollera att alla fält är ifyllda korrekt och försök igen.

Praktisk marknadsföring 1

OM UTBILDNINGEN

Praktisk marknadsföring 1 är en kurs för dig som vill få kunskap om markandsföringsarbete och lära dig att arbete med exponering, kampanjer och butikskommunikation.

INNEHÅLL OCH UPPLÄGG

Under kursens gång kommer du att förstå betydelsen av en butiks affärsidé och profil vid marknadsföringen av butiken. Du får lära dig att arbeta praktiskt med exponering och sinnesmarknadsföring för att locka in kunderna i butiken – och få dem att stanna kvar.

Du lär dig planera kampanjer, räkna ut om de är lönsamma och utvärdera butikens marknadsföringsinsatser.

Du får en inblick i hur man kan utforma sin externa kommunikation, till exempel i tv, dagspress och sociala medier. Du lär dig hur man kan kommunicera i butiken med hjälp av olika typer av säljstödsmaterial, med datorn eller för hand. Du får även kunskap om de lagar och regler som gäller inom området.

Kursen Praktisk marknadsföring 1 ger dig kunskaper om:

  • Affärsidé, marknads- och säljplan.
  • Marknadsföring och säljkampanjer.
  • Sortiment och butiksprofil.
  • Konsument- och marknadslagar.
  • Butiksmatematik.
  • Snabbtextning och säljstödsmaterial.
  • Datorstöd i exponeringsarbetet.
  • Metoder för utvärdering av marknadsföring.
  • Butikskommunikation.
  • Butikskommunikatörens uppgifter i olika slags butiker.

Bra att veta:

Praktisk marknadsföring 1 innehåller tre stycken uppdrag som du utför under kursens gång.

Här hittar du kurslitteraturlistan.

EFTER UTBILDNINGEN

Kursen Praktisk marknadsföring 1 ger dig den kunskap och kompetens du behöver för att kunna bedriva ett effektivt och lönsamt marknadsföringsarbete genom att kommunicera rätt budskap i och utanför butiken.

FÖRKUNSKAPER OCH BEHÖRIGHET

För att ansöka om utbildning på gymnasial nivå så behöver du vara folkbokförd i den kommun där du ska söka utbildningen. Det beror på att det är din kommun som sköter antagningen och som beslutar om du får läsa utbildningen du sökt eller ej.

Du ska ha fyllt 20 år, eller om du fyller 20 under året så får du påbörja dina studier under andra kalenderhalvåret (hösten). Har du slutbetyg från gymnasiet får du börja studera trots att du inte fyllt 20 år.

Välj ort