×

 

5

Du lämnar nu webbplatsen och omdirigeras till:

Avbryt för att återgå till webbplatsen.
Stäng

Få mer information om utbildningen

Fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig för att ge mer information

Hantering av personuppgifter

När du skickar in en intresseanmälan till oss behöver du lämna ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter för att kunna ta emot marknadsföring och information från Hermods. De personuppgifter som vi behandlar om dig är ditt namn, din e-postadress, samt ditt telefonnummer. Vi behandlar dessa uppgifter om dig i ett IT-system som används av alla bolag inom AcadeMedia-koncernen.

Utöver vad som framgår ovan kan vi komma att lagra trafiken i syfte att förbättra webbplatsen, samt för att efterkomma anmodan från myndighet eller att upptäcka och förebygga olagliga aktiviteter.

Hermods AB är personuppgiftsansvarig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid behandling av personuppgifter. Uppgifterna lagras i tre år i taget tills du återkallar ditt samtycke.

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Du når våra dataskyddsombud här och hittar mer information på trygg.academedia.se. Om du vill ta emot marknadsföring, information och påminnelser från Hermods, bocka i rutan nedan.

Något gick fel, vänligen kontrollera att alla fält är ifyllda korrekt och försök igen.

Marknadsföring

OM UTBILDNINGEN

Marknadsföring en kurs för dig som vill lära dig om marknadsföringsarbete. Kursen ger dig kunskap om marknadsföring. Du får lära dig att utföra konkurrens- och nulägesanalys samt lära dig att utforma kommunikationsstrategier och marknadsundersökningar. Du lär dig även om försäljning och onlinemedier i marknadskommunikation.

INNEHÅLL OCH UPPLÄGG

Kursen Marknadsföring ger dig de kunskaper och den kompetens du behöver för att kunna bedriva ett effektivt och lönsamt marknadsföringsarbete. Du lär dig att analysera marknadsföringsproblem samt ge förslag på lösningar anpassade till de lagar och andra bestämmelser som styr marknadsföringen.

Du lär dig hämta information om marknaden samt göra marknadsanalyser och framtidsbedömningar. Du kommer att kunna utforma och följa upp en marknadsplan. Du får kunskap i metoder och lönsamhetsresonemang inom inköp och försäljning och kommer att kunna använda informationsteknik som ett hjälpmedel i marknadsföringsarbetet.

Kursen Marknadsföring ger dig kunskaper om:

  • Behovens roll för affärsidén.
  • Segmentering av marknad.
  • Köpprocessen och marknadsföringen.
  • Kärnprodukt, kringprodukter och metavärde.
  • Konkurrensanalys.
  • Distribution.
  • Nulägesanalys.
  • Marknadsundersökningar.
  • Konkurrensstrategi, positioneringsstrategi och varumärkesstrategi.
  • Massmarknadsföring eller relationsmarknadsföring.
  • Personlig försäljning.
  • Säljsamtal.
  • Onlinemedier i marknadskommunikationen.

Bra att veta:

Marknadsföring innehåller tre stycken uppdrag som du utför under kursens gång.

Här hittar du kurslitteraturlistan.

EFTER UTBILDNINGEN

Efter kursen har du fått ökad kunskap om markandsföring som gör att du kan bedriva ett effektivt marknadsföringsarbete. Du har från kursen lärt dig analysera marknadsföringsproblem och du kommer kunna utforma marknadsanalyser och strategier samt kunna följa upp markandsplaner.

FÖRKUNSKAPER OCH BEHÖRIGHET

För att läsa Marknadsföring ska du tidigare ha läst kursen Företagsekonomi 1 eller kursen Entreprenörskap och företagande.

För att ansöka om utbildning på gymnasial nivå så behöver du vara folkbokförd i den kommun där du ska söka utbildningen. Det beror på att det är din kommun som sköter antagningen och som beslutar om du får läsa utbildningen du sökt eller ej.

Du ska ha fyllt 20 år, eller om du fyller 20 under året så får du påbörja dina studier under andra kalenderhalvåret (hösten). Har du slutbetyg från gymnasiet får du börja studera trots att du inte fyllt 20 år.

Välj ort