×

 

5

Du lämnar nu webbplatsen och omdirigeras till:

Avbryt för att återgå till webbplatsen.
Stäng

Få mer information om utbildningen

Fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig för att ge mer information

Hantering av personuppgifter

När du skickar in en intresseanmälan till oss behöver du lämna ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter för att kunna ta emot marknadsföring och information från Hermods. De personuppgifter som vi behandlar om dig är ditt namn, din e-postadress, samt ditt telefonnummer. Vi behandlar dessa uppgifter om dig i ett IT-system som används av alla bolag inom AcadeMedia-koncernen.

Utöver vad som framgår ovan kan vi komma att lagra trafiken i syfte att förbättra webbplatsen, samt för att efterkomma anmodan från myndighet eller att upptäcka och förebygga olagliga aktiviteter.

Hermods AB är personuppgiftsansvarig. Vi tillämpar gällande integritetslagstiftning vid behandling av personuppgifter. Uppgifterna lagras i tre år i taget tills du återkallar ditt samtycke.

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Du når våra dataskyddsombud här och hittar mer information på trygg.academedia.se. Om du vill ta emot marknadsföring, information och påminnelser från Hermods, bocka i rutan nedan.

Något gick fel, vänligen kontrollera att alla fält är ifyllda korrekt och försök igen.

OM UTBILDNINGEN

Praktisk marknadsföring 2 är en kurs för dig som vill få kunskap om marknadsföring inom fack- eller detaljhandeln. Du lär dig bland annat att utför omvärldsanalyser och marknadsundersökningar, men även hur man arbetar med varuexponering och skyltning.

INNEHÅLL OCH UPPLÄGG

Under kursens gång lär du om affärsidéns betydelse för butikens profil, samt hur marknaden och kunderna inverkar på verksamheten. Du får även lära dig om marknadsundersökningar samt om marknads- och säljplanens betydelse för butikens resultat.

Du får kunskap om hur man kan kommunicera med kunder, i butiken och genom extern kommunikation, till exempel medier och mässor. Du får också en inblick i hur man kan utforma säljmiljön med hjälp av ljus, ljud, färg och form, samt olika slags varuexponeringar. Du lär dig hur man kan använda datorn som hjälpmedel i det praktiska marknadsföringsarbetet.

Du får även kunskap om lagar och andra bestämmelser inom området samt en inblick i miljö- och säkerhetsfrågor.

Kursen Praktisk marknadsföring 2 ger dig kunskaper om:

  • Affärsidé samt säljmiljöns utformning.
  • Marknads- och säljplan.
  • Omvärldsanalys och marknadsundersökningar.
  • Varuexponering, skyltning och säljstödsmaterial.
  • Datorstöd i praktisk marknadsföring.
  • Lagar och andra bestämmelser samt etiska regler.
  • Konkurrensmedel, konkurrensförmåga och lönsamhet.
  • Miljö, resurshushållnings- och säkerhetsfrågor.

Bra att veta:

Praktisk marknadsföring 2 innehåller tre stycken uppdrag som du utför under kursens gång.

Här hittar du kurslitteraturlistan.

EFTER UTBILDNINGEN

Kursen Praktisk marknadsföring 2 ger dig de kunskaper och den kompetens du behöver för att kunna jobba med praktisk marknadsföring inom fack- eller detaljhandeln.

FÖRKUNSKAPER OCH BEHÖRIGHET

För att läsa Praktisk marknadsföring 2 ska du tidigare ha läst kursen Praktisk marknadsföring 1.

För att ansöka om utbildning på gymnasial nivå så behöver du vara folkbokförd i den kommun där du ska söka utbildningen. Det beror på att det är din kommun som sköter antagningen och som beslutar om du får läsa utbildningen du sökt eller ej.

Du ska ha fyllt 20 år, eller om du fyller 20 under året så får du påbörja dina studier under andra kalenderhalvåret (hösten). Har du slutbetyg från gymnasiet får du börja studera trots att du inte fyllt 20 år.

Välj ort